Search This Blog

Monday 7 September 2015

DAP tidak akan berbaik dengan Pas - LGE




GEORGETOWN - DAP tidak akan berbaik dengan Pas buat masa ini walaupun Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berhasrat meneruskan kelangsungan kerjasama politik dengannya dalam gabungan PR 2.0.

‎Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berkata, sama ada DAP akan bersetuju dengan cadangan itu tidak perlu diulas lagi kerana Pas sudah menyatakan hasratnya untuk melawan DAP dalam PRU14.
“Persoalan sama ada DAP akan menyertai PR 2.0 jika Pas turut serta bukan lagi menjadi persoalan.
“Secara logiknya, anda sendiri boleh fikir, bagaimana DAP boleh duduk dalam satu pakatan jika Pas sudah umum akan lawan DAP? Ia tidak lagi menjadi isu dan sudah terjawab," katanya kepada media hari ini.
Beliau berkata, pada masa ini, tiada jalan atau peluang untuk kedua-dua parti itu berbaik semula.
“Pas yang memulakan dahulu, bukan DAP yang putuskan hubungan. Mereka yang putuskan hubungan dengan kita, sekarang mereka kata nak lawan DAP pula. Saya tidak nampak untuk kita berbaik untuk masa ini.


“Sama ada DAP akan bermasalah apabila PKR mengalukan Pas dalam PR 2.0, itu sepatutnya ditanya pada Azmin selepas Pas umum mahu lawan DAP,” katanya.
Terdahulu, Mohamed Azmin berkata, kerjasama akan diteruskan dengan semua parti politik yang komited dengan agenda bersama iaitu membawa perubahan dalam negara sejajar hasrat yang disuarakan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Mohamed Azmin turut mengingatkan bahawa musuh PR hanyalah Umno dan BN.

No comments:

Post a Comment

  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...